Til minne om verdens beste mormor

Publisert: 4.juli 2018

24.april gikk verdens beste mormor bort.
Mormor har vært der fra dagen jeg ble født og vært en viktig del av livet mitt. Hun har vært med oss på ferie hvert år da jeg var liten og da jeg gikk siste året på videregående bodde jeg hos henne. Tiden etter hun gikk bort har vært tøff og det går aldri en dag uten at jeg tenker på henne. Mormor levde et langt og godt liv. Hun ble 91 år gammel og var omgitt av familie da hun sovnet inn.

Jeg skriver dette fordi jeg gjerne vil dele noen av de mange gode og morsomme minnene jeg har sammen med mormor.

Historien om 1 moped og 3 personer

Da jeg var rundt 10 år var vi på tur til Thailand. En dag etter veldig mange timer på stranda ville jeg og mormor tilbake til bassenget på hotellet. Siden vi hadde vært samme sted på stranda i en uke ville han som jobbet på stranda gjerne hjelpe oss hjem. Han tilbydde oss skyss og vi takket ja uten å vite det var kun moped han kjørte. Well, when in Thailand. Det var overraskende god plass til oss 3 på mopeden og vi kom oss helskinnet til hotellet. Mamma og pappa var nok glade de ikke fikk med seg at det var via moped han kjørte oss, men i dag ler vi av minnet og spesielt hvordan mormor mente det var 100% trygt.

Mormor, du var tøffere enn toget <3

Historien om min første tatovering

Da jeg var 15 år gammel bestemte jeg meg for å få min første tatovering. Da jeg kom hjem klarte jeg ikke å la være å fortelle mormor hva jeg hadde fått. “Få se då!” sa mormor. Hun så tatoveringen og sa “Den var jo kjempe fin! Men du må for guds skyld ikke si noe til moren din. Hun kommer til å fly i flint og bli så forbanna”. Vi holdt det hemmelig i nesten et helt år da pappa fikk vite det med et uhell. Til og med da mamma spurte mormor om hun visste noe om dette fortsatte mormor å holde på hemmeligheten, men mamma ble ikke så sint som vi fryktet og vi godt av hvordan mormor kan holde på en hemmelighet uansett hva.

Mormor, du holdt alltid det du lovet <3

Historien om Sambucca shoten

Siste året jeg gikk på videregående bodde jeg hos mormor og en kveld hadde vi et lite vors, bare meg, Tom Ove og en kompis. Mormor pleie alltid å si at “det var koselig med ungdommer i hus”. Kompisen vår hadde med seg Sambucca og da vi fant ut mormor aldri hadde smakt dette måtte det prøves. Hun skulle ihvertfall prøve det da hun hørte det kunne minne om Ozu (en av hennes favoritter fra turene våre til Hellas). Jeg reiser meg for å hente et glass til henne, men før jeg vet ordet av det har hun plukket opp flaska på egenhånd og tar seg en shot. 79 år gammel og shoter fra flaska!

Mormor, du overrasket oss stadig <3

Takk mormor

Jeg håper at du har funnet fred hvor enn du er mormor. Jeg håper at du vet hvor sårt du er savnet. Jeg håper du vet hvor mye du har betydd for meg i 29 år. Takk mormor. For at du alltid var der, fordi du alltid var ærlig og ekte. For at du alltid stilte opp og hadde et hjerte av gull.

Mormor, du vil aldri glemmes og alltid være i mitt hjerte <3

Del dette på Facebook:

One comment on “Til minne om verdens beste mormor”

1. Pappa sier:

Hu va ei cool dama. Tror hu satte pris på kontakt med ungdom siden ikke var gammel i sinn.